Thursday, October 20, 2011

တရုတ္ေက်ာင္းသားေတြ ဘာေၾကာင့္ကမၻာ့ထိပ္ဆံုးသို႔ေရာက္လာသလဲ



အာရွကို ကမၻာ႔ အေတာ္ဆံုး အထူးခြ်န္ဆံုး ေက်ာင္းသားေတြ ထုတ္လုပ္ေပးေနတဲ႔ ေနရာအျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳထားၾကသည္။ ဒီလို အာရွေက်ာင္းသားေတြ ထူးခြ်န္ထက္ျမက္တာကို အေနာက္ႏိုင္ငံေတြက လြယ္လြယ္ အသိအမွတ္ျပဳတာေတာ႔ မဟုတ္။
 ဖြ႔ံၿဖိဳးၿပီး OECD ၃၄ ႏိုင္ငံက ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ပညာရည္စစ္တမ္း (Programme for International Student Assessment –PISA) ၿပိဳင္ပြဲတိုင္းမွာအာရွaက်ာင္းသားေတြက အေနာက္ကေက်ာင္းသားေတြကိုေနာက္
ေကာက္ခ် ထားႏိုင္လို႔သာ ျဖစ္သည္။ PISA ၿပိဳင္ပြဲကို ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကတည္းက စတင္ခဲ႔ၿပီး၊ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ေအာက္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ သခၤ်ာ၊ သိပၸံန႔ဲ စာဖတ္စြမ္းရည္ သံုးခုကို အဓိကထား စစ္ေဆးျခင္း ျဖစ္သည္။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ PISA စစ္ေဆးမွႈ ရလဒ္ကို ၾကည့္ရင္ တရုတ္ျပည္ ရွန္ဟိုင္း ေက်ာင္းသားေတြက နံပါတ္ (၁)၊ ေတာင္ကိုရီးယား ေက်ာင္းသားေတြက (၂)၊ ဖင္လန္ က (၃)၊ ေဟာင္ေကာင္က (၄) န႔ဲ စကၤာပူက (၅) ေနရာ ခ်ိတ္သည္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုမွ ေက်ာင္းသားေတြက (၁၄) နဲ႔ ၿဗိတိန္ ေက်ာင္းသားေတြက (၁၈) ေနရာမွာသာ ခ်ိတ္သည္။
ဒီေတာ႔ အေနာက္ႏိုင္ငံ ပညာေရးသမားေတြက သူတို႔ သင္ၾကားေရးစနစ္ေတြ ျပဳျပင္ဖို႔ အာရွ စာသင္ခန္းေတြကို ေလ႔လာလာၾကရသည္။ အာရွပညာေရး ေအာင္ျမင္မွႈ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာေတြရွိသလဲ။




 သတ္ေသတဲ႔အထိ ႀကိဳးစား
အာရွေအာင္ျမင္မွႈ ဆိုတာကလည္း ေ၀းေ၀း ေျပးၾကည့္စရာမလို။ ေလာေလာဆယ္ ထိပ္ဆံုးေရာက္ေနတဲ႔ တရုတ္နဲ႔ ေတာင္ကိုရီးယားကို ၾကည့္ရင္ပင္ အေတာ္လံုေလာက္ၿပီ။ ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးမွာ မိဘေတြရဲ႕ အခန္းက႑က အဓိကက်သည္္။ ေက်ာင္းသားအေပၚ မိဘေတြရဲ႕ ဖိအားေပးမွႈ၊ စည္းကမ္းတင္းက်ပ္မွႈနဲ႔ မနားတမ္း ေလ႔လာခိုင္းမွႈတို႔ ျဖစ္သည္။
ေဟာင္ေကာင္မွာ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းအျပင္ က်ဴရွင္ေတြမွာပါ အပ္ၾကၿပီး၊ က်ဴရွင္ဆရာေတြကလည္း အရမ္းခ်မ္းသာၾကသည္။ ဒါေပမဲ႔ ကေလးအခ်ဳိ႕က အဆင္႔ (grade) ေကာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားရင္း သတ္ေသတဲ႔အထိ ျဖစ္ကုန္သည္။ သတ္ေသတဲ႔အထိ ႀကိဳးစားၾကသည္ဟု ဆိုရမည္။
ေဟာင္ေကာင္နဲ႔ ရွန္ဟိုင္းကိုၾကည့္ရင္ ကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀က တစ္ပံုစံထဲ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းၿပီးရင္ က်ဴရွင္၊ ပီယာႏို၊ ေရးကူး၊ တင္းနစ္၊ ဘဲေလးအက၊ အိမ္စာလုပ္ ဆိုတဲ႔ ပံုစံျဖစ္သည္။ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း မိဘေတြက ကေလးေတြကို အေသေမာင္းသည္။
ကေလးကိုယ္ေတြကိုယ္တိုင္ သူတို႔ကုိယ္သူတို႔ ဖိအားေပးထားလို႔
ကေလးရဲ႕ အနာဂတ္ ေကာင္းမြန္ဖို႔အတြက္ ကေလးကို ငယ္စဥ္မွာ နည္းနည္းမွ ညွာစရာမလိုဘူးဆုိတဲ႔ ကေလးျပဳစုပ်ဳိးေထာင္နည္း ျဖစ္သည္။ ဒီနည္းကို စာေရးဆရာမ ေအမီခြ်ာက သူရဲ႕ နာမည္ႀကီး 'က်ားေမေမရဲ႕ တိုက္ပြဲေတးသံ' စာအုပ္မွာ တရုတ္မိဘေတြရဲ႕ ကေလးျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္နည္း အျဖစ္ ဖြင္႔ခ်ခဲ႔သည္။
အဲဒီလို တရုတ္ က်ားေမေမေတြက အသားကုန္ ေမာင္းႏွင္တာကို သူတို႔ သားသမီးေတြကေကာ လိုလိုလားလား ရွိၾကရဲ႕လား။
မၾကာခင္က အေနာက္ ပညာေရးအဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔က ေဟာင္ေကာင္ ေက်ာင္းေတြကိုသြားၿပီး၊ အဲဒီက ကေလးေတြကို ေတြ႔ဆံုေမးျမန္း ၾကည့္သည္။ အေျဖက ရွင္းသည္။ တရုတ္မိဘေတြက သူတို႔ ကေလးေတြဆီက ေတာင္းဆိုတာက ျပင္းထန္လြန္းသည္။ နည္းနည္းမွ အေလွ်ာ႔မေပး။ အေနာက္က ကေလးေတြလို ေလ်ာ႔ရဲရဲ မဟုတ္။ ဒီေတာ႔ တရုတ္ ကေလးတိုင္းမွာ ဖိအားေတြ ရွိေနတာ ေတြ႔ၾကရသည္။
ဒါေပမဲ႔ တဖက္မွာလည္း အဲဒီ လမ္းေၾကာင္းက ေဟာင္ေကာင္ ကေလးေတြကို သခ်ၤာနဲ႔ သိပၸံ ကမၻာ႔ ထိပ္ဆံုး အဆင္႔ ေရာက္ေအာင္ ပို႔ထားသည္။ ေဟာင္ေကာင္ တကၠသိုလ္က အာရွမွာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သည္။ အဲဒီလို ထိပ္ဆံုးေရာက္ေအာင္ တရုတ္ က်ားေမေမေတြက ေန႔စဥ္ ေနာက္က ေမာင္းေပးေနသည္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း ကေလးေတြရဲ႕ ၿပိဳင္ဆိုင္မွႈက ျပင္းထန္လြန္းသည္။
ေဟာင္ေကာင္က တရုတ္ ကေလးတစ္ေယာက္ကို ဥပမာ ၾကည့္ရင္ ပိုျမင္သာမည္။ အသက္ ၈ႏွစ္မွာ သူကိုယ္တိုင္ေရးတဲ႔ စာအုပ္ ထုတ္ေ၀ၿပီးၿပီ။ အသက္ ၁၂ ႏွစ္မွာ ရွစ္တန္းအဆင္႔ ပီယာႏို စာေမးပြဲ ေအာင္သည္။ ဂီတ၊ ေရကူး၊ ေယာဂ ေလ႔က်င္႔ခန္း၊ ဘတ္စကက္ေဘာ၊ ျပင္သစ္စာ ၿပိဳင္ပြဲတိုင္း ဆုေတြ အမ်ားႀကီးရထားသည္။ သူက 'စတီဖန္နီ အန္း' ဆိုတဲ႔ အသက္ ၁၄ ႏွစ္ အရြယ္ ေက်ာင္းသူေလး။ သူ႔မိဘေတြ ဂုဏ္ယူဖို႔ မအိပ္မေန ႀကိဳးစားသည္။
ဘာလို႔ ဒီေလာက္ သဲႀကီးမဲႀကီး လုပ္ေနရတာလဲလို႔ 'စတီဖန္နီ' ကို ေမးၾကည့္ေတာ႔ အေျဖက၊ မိဘေတြက ဖိအားေပးလို႔ခ်ည္း မဟုတ္ဟု ေျဖသည္။ သူ႔ကိုယ္တိုင္က အၿမဲထိပ္ဆံုးေရာက္ဖို႔ ဖိအားေတြ ေပးထားတယ္ဟု ဆိုသည္။ မိဘကလည္း ဖိအားေပး၊ ကေလးကိုယ္တိုင္ကလည္း ၿပိဳင္ပြဲတိုင္း ထိပ္ဆံုး ေရာက္လိုစိတ္ကဲေနတာ ေတြ႔ၾကရသည္။
ၿခံဳၾကည့္ရင္ ေဟာင္ေကာင္နဲ႔ ရွန္ဟိုင္းက ကေလးတိုင္းဟာ ထိပ္ဆံုးေရာက္ဖို႔ အျပင္းအထန္ အသည္းအသန္ ႀကိဳးစားေနၾကသည္။ ထိပ္ဆံုးေရာက္ေရး ဆိုတဲ႔ ဖိအားေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာၾကသည္။ ကေလးေတြရဲ႕ အဓိက မက္လံုးက ပညာေရးမွာ ထိပ္ဆံုးေရာက္ရင္ အလုပ္ေကာင္း၊ လစာေကာင္း ရမယ္၊ သူမ်ား အထက္က ေနႏိုင္မယ္ဆုိတဲ႔ အေတြးအျမင္ ျဖစ္သည္။ မိဘေတြကလည္း အဲဒီ စိတ္ကူးလမ္းေၾကာင္းကို ခ်ေပးထားသည္။
ဒီေတာ႔ တရုတ္ေက်ာင္းသားေတြ ဘာေၾကာင္႔ ကမၻာ႔ပညာေရး ထိပ္ဆံုးကို ေရာက္လာသလဲ ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္က ဖိအားေပးထားလို႔ဟု ဆိုရမည္။ မိဘေတြက ခိုင္းလို႔၊ ေတာင္းဆိုလို႔ခ်ည္းေၾကာင္႔ မဟုတ္။ ကေလးေတြ ကိုယ္တိုင္က သည္းႀကီးမဲႀကီး ျဖစ္ေနလို႔ ျဖစ္သည္။
ပါရမီရွင္ ေမြးထုတ္ေနတာ မဟုတ္
ဒါေပမဲ႔ ဒီနည္းက မွန္ကန္တဲ႔ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ရဲ႕လားဆိုတာ ေမးစရာ ရွိလာသည္။ ဒီလို ၿပိဳင္ဆိုင္မွႈေတြ ဖိအားေတြနဲ႔ သင္ယူေလ႔လာေနတဲ႔ ပညာေရးစနစ္က အိုင္းစတိုင္း၊ အယ္ဒီဆင္ နဲ႔ စတီဗ္ ေဂ်ာ႔ဘ္ တို႔လို ပါရမီရွင္ေတြ ေပၚထြက္လာမွာ မဟုတ္တာ ေသခ်ာသည္။ ဒါကို ေဟာင္ေကာင္နဲ႔ ရွန္ဟိုင္းက ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြကလည္း ၀န္ခံသည္။
ေဟာင္ေကာင္က အထက္တန္း ေက်ာင္းအုပ္တစ္ဦး ေျပာတာက "ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ကေလးေတြ ပါရမီရွင္ေတြ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ ပါရမီရွင္ေတြ ျဖစ္ေအာင္လည္း က်ေနာ္တို႔ ေေမြးထုတ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ အနာဂတ္မွာ က်ေနာ္တို႔ ကေလးေတြ အဆင္႔ျမင္႔ဆံုး အလုပ္အကိုင္ေတြ၊ ၀င္ေငြေကာင္းေတြ ရၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနႏိုင္မွာေတာ႔ ေသခ်ာပါတယ္" တဲ႔။
ပညာေရး အဓိပၸါယ္က ေအာင္ျမင္ခ်မ္းသာဖို႔၊ အလုပ္အကိုင္ေကာင္းရဖုိ႔ ဆိုရင္ေတာ႔ လက္ရွိ တရုတ္နည္း၊ ေတာင္ကိုရီးယား နည္းအတိုင္း ကိုယ္႔ကေလးကို သတ္ေသေလာက္ေအာင္ မညွာမတာ ဖိအားေပး ေမာင္းဖို႔ လိုမည္။
ပညာေရး အဓိပၸါယ္ကို ဒီ႔ထက္က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေတြးရင္ေတာ႔ လက္ရွိ အေမရိကန္နဲ႔ ၿဗိတိန္တို႔လို PISA ၿပိဳင္ပြဲရဲ႕ အဆင္႔ ၁၄ တို႔ ၁၈ တို႔ေလာက္နဲ႔ သြားႏိုင္သည္။ ရွန္ဟိုင္းနဲ႔ ေဟာင္ေကာင္လို ထိပ္ဆံုး အဆင္႔ မေရာက္လည္း ဘာမွ မျဖစ္။ ကံေကာင္းရင္ ေက်ာင္းစာမွာ ခပ္ေပါ႔ေပါ႔ေနတတ္တဲ႔ ကိုယ္႔ကေလးက ပါရမီရွင္ေတာင္ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ဦးမည္။ မိဘမ်ားနဲ႔ ပညာေရးသမားမ်ား ႀကိဳက္တဲ႔နည္းကို ယူပါေလ။
၀င္႔ထန္း
ရည္ညႊန္း။ the Economist & Al Jazeera

ေမာကၡ ပညာေရး အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment