ဆယ္တန္းစာေမးပြဲနီးျပီဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္က ပညာေရးစနစ္ နင့္ ႏိုင္ငံတကာ ပညာေရး စနစ္ေတြ ကို နားလည္သေလာက္ေျပာခ်င္စိတ္ေပၚလာျ ပန္တယ္။အယင္လဲနဲနဲေျပာဖူးပါတယ္။
က်ေနာ္က လက္ခ်ာ သြားတက္ရင္ ေနာက္ဆံုးတန္းမွာထိုင္တယ္။ဆရာမက ေမးဖို႔အခ်ိန္ေပးရင္လဲ သိပ္မေမးျဖစ္ဘူး။အတန္းထဲမာလဲစကာ းအနည္းဆံုးေက်ာင္းသားျဖစ္ေနတယ္။
ဆရာမက ဒါကို ရိပ္မိပံုရတယ္။က်ေနာ့ကုိစကားမေျ ပာ ေျပာေအာင္လုပ္ေတာ့တယ္။ တေန႔စာသင္ခ်ိန္ျပည့္ဖို႔နာရီ၀င္ေလာက္အလုိမွာ ေက်ာင္းသားေတြ အား လံုး ကိုအုပ္စုလုိက္ခြဲလုိက္တယ္။ေလးေ ယာက္တတြဲ၊သံုးေယာက္ တတြဲစီ။ငါးေယာက္ ရွိတဲ့ အုပ္စု လဲရွိတယ္။
က်ေနာ္နင့္အတူ က်တာက နယ္သူလန္ ေက်ာင္းသူရယ္၊ဂ်ာမန္ေက်ာင္းသူရယ ္၊ေနာ္ေ၀းေက်ာင္း
သူရယ္၊ထုိင္၀မ္က တေယာက္ရယ္ က်ေနာ္ရယ္ စုစုေပါင္း
ငါးေယာက္။ေနာ္ေ၀းေက်ာင္းသူ ကလြဲ ယင္ က်န္တဲ့ေက်ာင္းသူေတြက ႏုိင္ငံတကာ
ေက်ာင္းသားဖလွယ္ေရးအစီးအစဥ္နင့္ ဘာဂင္ (Bergen University)တကၠသိုလ္ကိုလာတက္ေနၾ ကတာ။
(ႏုိင္ငံတကာ ေက်ာင္းသားဖလွယ္ေရးအစီအစဥ္ကို က်ေနာ္ ဌာနကဆရာနင့္ေျပာဖုိ႔အစီအစဥ္ ရွိတယ္။ကုိယ့္ႏုိင္ငံတကၠသုိလ္ေတ ြနင့္ဘယ္လုိခ်ိတ္ဆက္ျပီး ေက်ာင္းသားဖလွယ္ေရးအစီအစဥ္ေတြဘယ ္လိုလုပ္သြားႏုိင္မလဲေပါ့။)
ဆိုေတာ့ ေဆြးေႏြးရမယ့္ေခါင္းစဥ္က ႏုိင္ငံတကာေက်ာင္းသားေတြရဲ့သက္ဆ ုိင္ရာ ႏုိင္ငံေတြမွာ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကတဲ့ပညာေရးသမုိင္ းေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပၾကမယ္။ျပီးေတာ့ ပညာေရးစနစ္ေတြ ကိုအျမင္ခ်င္းဖလွယ္ၾကရမယ္။
ခေလးေတြက ေတာ္လုိက္ၾကတာ။အဂၤလိပ္စကားကိုေျ ပာၾကတာ
သူတို႔က မိခင္ဘာသာ စကားေတြေျပာေနၾကသလိုပဲ။အာရွက ဆုိလုိ႔က်ေနာ္နင့္
ထုိင္၀မ္သူႏွစ္ေယာက္ အဲဒီအုပ္စုမွာ။ အျခား ဂ်ပန္တို႔ ကိုးရီးယားတုိ႔
တရုပ္တုိ႔က အျခားအုပ္စုထဲပါသြားၾကတယ္။
ဥေရာပက ေက်ာင္းသူေတြေျပာတဲ့ပညာေရးစနစ္ေ တြအားလံုးနည္းပါးတူၾကတယ္။အသက္တႏ ွစ္ျပည့္ျပီးရင္မူၾကိဳသြား။ေျခာ က္ႏွစ္ျပည့္ရင္
စာသင္ေက်ာင္းကိုသြား။ ၁ တန္းကေန ၁၀ တန္းထိ (lower secoundry
school)။ျပီးရင္ ေနာက္ထပ္ သံုးႏွစ္(upper secoundry school)။ျပီးမွ
တကၠသိုလ္ (သို႔)ေကာလိပ္ ကိုယ္၀ါသနာပါတဲ့အထူးျပဳဘာသာရပ္က ိုေလွ်ာက္။ျပီးေတာ့ အဆင့္ဆင့္ၾကိဳက္ သေလာက္တက္ေပေတာ့အျမင့္ကို။
တကၠသုိလ္မွာ ကိုယ္ယူမယ့္အထူးျပဳဘာသာအတြက္အမွ တ္မမီဘူးဆို ရင္(upper scoundry school) မာ ေနာက္ထပ္ၾကိဳက္ သေလာက္ၾကိဳးစား ခြင့္ကိုေပးထားတယ္။
ထုိင္၀မ္မွာ ေတာ့ မူလတန္းပညာေရးကို ၅ ႏွစ္နင့္စတယ္လုိ႔ဆုိတယ္။အာရွကခ် င္းတူေပမယ့္ ျမန္မာ့ ပညာေရးထက္ ထုိင္၀မ္ေတာင္ပညာေရးမာ ေတာ္ေတာ္အဆင့္ျမင္တာကိုေတြ႔ရတယ္ ။ယူရို က ပညာေရး စနစ္ေတြနင့္ နင္လားငါလားပဲ။
လုိရင္းေျပာရရင္ ႏုိင္ငံတကာေက်ာင္းသူေတြက ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ကို ဘယ္လုိမွ နားမလည္ႏုိ င္ၾကဘူး။အထူးသျဖင့္ ဆယ္တန္းမွာ သက္ဆုိင္ရာခေလးေတြရဲ့ဘ၀ေတြကို အျပီးအပုိင္ျဖတ္ခ် လုိက္တဲ့ကိစၥကိုသူတုိ႔နားမလည္ႏု ိင္ၾကဘူး။
ဆယ္တန္းေအာင္ျပီး ရလာတဲ့အမွတ္ကိုမူတည္ျပီး ကိုယ္စီ၀ါသနာပါတဲ့တကၠသိုလ္ေတြ ကိုေလွ်ာက္ တဲ့အခါ ဆိုပါစို႔ ဆရာ၀န္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ေက်ာင္းသားတေယ ာက္က အမွတ္မမီဘူးဆိုရင္ ဒီခေလး အတြက္သြားေပေတာ့။ဒီဘ၀မွာဘယ္လိုမ ွဆက္လက္ျပီးဆရာ၀န္ျဖစ္ေအာင္ၾကိဳ းစားခြင့္မရွိေတာ့ဘူး။
ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ ခေလးေတြက သိပ္ကံေကာင္းၾကတယ္။(easy going)ပဲ။ဘယ္ခေလးမ စာက်က္ဖို႔မလိုဘူး။နားလည္ေအာင္ပ ဲၾကိဳးစားရတယ္။စာေမးပြဲအတြက္စိတ ္ေသာကျဖစ္ရတာမ်ိဳး၊အေဖကယ္ပါ၊အေမ ကယ္ပါလုပ္ရတာ မ်ိဳးမရွိဘူး။အိမ္စာေတြပံုမွန္လ ုပ္ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ဂရုစုိက္ေပး ရတယ္။
ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ပညာေရးစနစ္ဟာ ႏိုင္ငံတကာပညာေရးစနစ္နင့္ ယွည္လုိက္ရင္ ၾကက္တူေရြး ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ေနတယ္။ခေလးေတြဟာ မူလတန္းကေန တကၠသုိလ္ထိဟာ တစာစာနင့္ က်က္ေနၾကတယ္။
သူတုိ႔ေလးေတြဟာ တကယ္တတ္သိနားလည္ဖို႔ထက္အလြတ္က်က ္ဖို႔ကို ဦးစားေပးတဲ့ပညာေရး စနစ္ျဖစ္ေနတယ္။ေက်ာင္းစာသင္ရင္း နင့္ စာပဲတတ္တယ္။ပညာက်ေတာ့ မတတ္ၾကဘူး။ တကယ္က ပညာကိုတတ္ေအာင္သင္ၾကရမွာ။
ဒါေၾကာင့္လဲအလယ္တန္းကေက်ာင္္းထြ က္တဲ့ကေလး ဘာလုပ္တတ္လဲဆိုဘာမွမလုပ္တတ္ဘူး ။ ဆယ္တန္းေကာ အတူတူပဲ။ ကိုယ့္အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းနင့္ပ တ္သက္ျပီးဘာမွမလုပ္တတ္
မကိုင္တတ္ၾကဘူး။ တကၠသုိလ္ဘြဲ႔ရေတြကားဆုိေတာ့ ဘြဲရလက္မွတ္ေတြ ကိုင္ျပီး
သင္တန္းေတြ တခုျပီးတခုတက္ေနၾကရတယ္။ကြန္ပ်ဴတ ာသင္တန္းကို ဘြဲ႔တေယာက္သြားတက္ေနရတယ္ဆုိယင္ အဲဒီေလာက္ကြန္ပ်ဴတာအေျခခံေလးေတာ င္ တကၠသိုလ္အဆင့္မွာ မပါေသးဘူးလား။ အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္တန္းတက္ေနရတယ ္ဆုိရင္ တကၠသိုလ္အဆင့္မာ အဲဒီေလာက္ အဂၤလိပ္စာ အေျခခံေလးေတာင္မေပးႏိုင္ဘူးလား။ ႏိုင္ငံတကာေက်ာင္းသားေတြ နားမလည္ႏုိင္ၾကဘူး။
တကယ္ေတာ့ခေလးေတြအတြက္၊အနာ၈တ္မ်ိ ဳးဆက္ေတြအတြက္အင္မတန္နစ္နာပါတယ္ ။တိုင္းျပည္ေဆာက္ဖို႔အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္ေတြေမြးထုတ္မႈမွာ လဲအင္မတန္နစ္နာပါတယ္။
နစ္နာပါတယ္ဆုိတာ ဆိုပါစုိ႔ဥပမာ ခေလးတေယာက္ဟာ သူငယ္တန္းကေန ဆယ္တန္းတိ ဆုိယင္ အနည္းဆံုး တႏွစ္တတန္းမွန္မွန္ေအာင္ အံုးေတာ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္ကိုအဲဒီပညာေရးထဲမွာ သံုးလုိက္တာ။ဘ၀တခုရဲ့အေရးပါတဲအစ ိပ္အပိုင္းတခုဆုိပါစို႔။အဲဒီေလာ က္ထိအခ်ိန္ကိုသံုးလုိက္ျပီးတာေတ ာင္ ဒီခေလးဟာ သူ႔ဘ၀အတြက္အဲဒီပညာနင့္ဘာမွအသံုး ခ်လို႔မရေသးဘူး။ ဘယ္ေလာက္နစ္နာသလဲ။ဒါဆိုရင္ ပညာေရးစနစ္မွာ တခုခု မွားေနတာေသခ်ာေနျပီ။
ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းသူေတြကေတာ့ သူတုိ႔ႏုိင္ငံကပညာေရးစနစ္ကိုအား ရပါးရေျပာျပၾကတယ္။ တကယ္အားရဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္။သူတုိ႔ ဘြဲ႔ရတဲ့အခါ သက္ဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းခြင္ေတြ အတြက္ အဆင္ သင့္ျဖစ္ေနၾကျပီ။ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈအျပည့္နင့္။
က်ေနာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံက ခေလးေတြကေကာ။
ၾကက္တူေရြးေတြ ကိုစကားသင္တဲ့အတုိင္း ဆရာသင္တာကို တထပ္တည္းလုိက္ေအာ္ေနၾကတုန္း။
ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္တိုးတက္ျမင့္မ ားပါေစ။
ေအာင္ျမင္စိုး။
က်ေနာ္က လက္ခ်ာ သြားတက္ရင္ ေနာက္ဆံုးတန္းမွာထိုင္တယ္။ဆရာမက
ဆရာမက ဒါကို ရိပ္မိပံုရတယ္။က်ေနာ့ကုိစကားမေျ
က်ေနာ္နင့္အတူ က်တာက နယ္သူလန္ ေက်ာင္းသူရယ္၊ဂ်ာမန္ေက်ာင္းသူရယ
(ႏုိင္ငံတကာ ေက်ာင္းသားဖလွယ္ေရးအစီအစဥ္ကို က်ေနာ္ ဌာနကဆရာနင့္ေျပာဖုိ႔အစီအစဥ္ ရွိတယ္။ကုိယ့္ႏုိင္ငံတကၠသုိလ္ေတ
ဆိုေတာ့ ေဆြးေႏြးရမယ့္ေခါင္းစဥ္က ႏုိင္ငံတကာေက်ာင္းသားေတြရဲ့သက္ဆ
ခေလးေတြက ေတာ္လုိက္ၾကတာ။အဂၤလိပ္စကားကိုေျ
ဥေရာပက ေက်ာင္းသူေတြေျပာတဲ့ပညာေရးစနစ္ေ
တကၠသုိလ္မွာ ကိုယ္ယူမယ့္အထူးျပဳဘာသာအတြက္အမွ
ထုိင္၀မ္မွာ ေတာ့ မူလတန္းပညာေရးကို ၅ ႏွစ္နင့္စတယ္လုိ႔ဆုိတယ္။အာရွကခ်
လုိရင္းေျပာရရင္ ႏုိင္ငံတကာေက်ာင္းသူေတြက ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ကို ဘယ္လုိမွ နားမလည္ႏုိ င္ၾကဘူး။အထူးသျဖင့္ ဆယ္တန္းမွာ သက္ဆုိင္ရာခေလးေတြရဲ့ဘ၀ေတြကို အျပီးအပုိင္ျဖတ္ခ် လုိက္တဲ့ကိစၥကိုသူတုိ႔နားမလည္ႏု
ဆယ္တန္းေအာင္ျပီး ရလာတဲ့အမွတ္ကိုမူတည္ျပီး ကိုယ္စီ၀ါသနာပါတဲ့တကၠသိုလ္ေတြ ကိုေလွ်ာက္ တဲ့အခါ ဆိုပါစို႔ ဆရာ၀န္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ေက်ာင္းသားတေယ
ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ ခေလးေတြက သိပ္ကံေကာင္းၾကတယ္။(easy going)ပဲ။ဘယ္ခေလးမ စာက်က္ဖို႔မလိုဘူး။နားလည္ေအာင္ပ
ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ပညာေရးစနစ္ဟာ ႏိုင္ငံတကာပညာေရးစနစ္နင့္ ယွည္လုိက္ရင္ ၾကက္တူေရြး ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ေနတယ္။ခေလးေတြဟာ မူလတန္းကေန တကၠသုိလ္ထိဟာ တစာစာနင့္ က်က္ေနၾကတယ္။
သူတုိ႔ေလးေတြဟာ တကယ္တတ္သိနားလည္ဖို႔ထက္အလြတ္က်က
ဒါေၾကာင့္လဲအလယ္တန္းကေက်ာင္္းထြ
တကယ္ေတာ့ခေလးေတြအတြက္၊အနာ၈တ္မ်ိ
နစ္နာပါတယ္ဆုိတာ ဆိုပါစုိ႔ဥပမာ ခေလးတေယာက္ဟာ သူငယ္တန္းကေန ဆယ္တန္းတိ ဆုိယင္ အနည္းဆံုး တႏွစ္တတန္းမွန္မွန္ေအာင္ အံုးေတာ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္ကိုအဲဒီပညာေရးထဲမွာ သံုးလုိက္တာ။ဘ၀တခုရဲ့အေရးပါတဲအစ
ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းသူေတြကေတာ့ သူတုိ႔ႏုိင္ငံကပညာေရးစနစ္ကိုအား
က်ေနာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံက ခေလးေတြကေကာ။
ၾကက္တူေရြးေတြ ကိုစကားသင္တဲ့အတုိင္း ဆရာသင္တာကို တထပ္တည္းလုိက္ေအာ္ေနၾကတုန္း။
ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္တိုးတက္ျမင့္မ
ေအာင္ျမင္စိုး။
No comments:
Post a Comment